Vse so znamke, vendar z različnimi pridevniki
Marsikaj lahko postane znamka. Prav to je vzrok, da se danes komunikatorji srečujemo s številnimi koncepti znamk, ki so si med seboj zelo različni, čeprav vse združuje beseda znamka. Da vam spoprijemanje z izrazi malenkost poenostavimo, smo vam pripravili serijo blogov, ki bodo govorili prav o tem – o različnih znamkah.
Začnimo s koncepti, ki so nam načeloma že poznani in preprosti.
Individualna znamka
Najpogostejša vrsta blagovne znamke je oprijemljiv, individualen izdelek, na primer avto ali pijača. To je lahko zelo specifično, na primer blagovna znamka pijač Coca-Cola ali pa zajema široko paleto izdelkov, na primer vse sorte zobne paste Colgate.
Storitvena znamka
Storitvena znamka se razvija, ko se podjetja lotijo celovitih rešitev in nematerialnih storitev. Za storitvene znamke je značilna potreba po ohranjanju stalno visoke ravni zagotavljanja storitev. Ta kategorija vključuje naslednje:
- klasične storitvene znamke (kot so letalske družbe, hoteli, najemi avtomobilov in banke),
- čiste storitvene znamke (kot so združenja članov – društva),
- profesionalne storitvene znamke (na primer svetovalci vseh vrst – računovodstvo, svetovanje pri upravljanju),
- agenti (kot so potovalne in nepremičninske agencije),
- trgovske znamke (kot so supermarketi, modne trgovine in restavracije).
E-znamke
E-znamke obstajajo samo v virtualnem svetu. Številne e-znamke, kot je Amazon.com, se osredotočajo na zagotavljanje spletnega vmesnika za zagotavljanje fizičnih izdelkov ali storitev. Drugi zagotavljajo informacije in nematerialne storitve v korist potrošnikom, kot to počnejo informativne platforme. Običajno je skupni imenovalec e-blagovnih znamk zagotavljanje storitev ali izkušenj v virtualnem okolju.
To je le nekaj najbolj osnovnih opredelitev znamk, s katerimi se ljudje najpogosteje srečujemo. V prihajajočih blogih pa se bomo posvetili tudi takim znamkam, ki jih moramo komunikatorji še posebej dobro poznati.