Tretji segment: spretnosti podjetništva za podjetja, usmerjena v rast
Dobrodošli v tretjem delu razčlenjevanja članka Podjetniške veščine za podjetja, usmerjena v rast. Skozi bloge bomo prišli do ključnih ugotovitev, ki bi lahko koristile podjetnikom in podjetjem, ki poskušajo rasti in se odlikovati.
Predlagamo vam, da naprej preberete prvi del, v katerem govorimo o ovirah rasti in ključnih notranjih dejavnikih, ki vplivajo na rast podjetja, in drugi del, kjer govorimo pa o tem, kako premagati ovire in kakšne podjetniške spretnosti so potrebne.
V zadnjem segmentu bomo govorili o podjetniškem usposabljanju skozi primere programov usposabljanja.
Številne države in mednarodni organi (na primer EU) so poskušali spodbujati k rasti usmerjeno podjetništvo, bodisi z neposrednimi ukrepi ali posredno s političnimi instrumenti. Oblikovalci politike morajo torej razmisliti, kako bi lahko izboljšali javno politiko, omogočili dostop do trgov, zagotovili trdno in mehko podporo, ustvarili podporno kulturo in ponudili večji dostop do financ. Splošna politika bi morala ustvariti pozitiven podjetniški ekosistem, s pomočjo katerega lahko podjetja uspevajo, namesto da bi poskušala “izbrati zmagovalce” in spodbujati le-te.
Tu pa nastopijo programi usposabljanja. Rae (2012) je poudaril, da je ključ teh programov “učinkovitost” in osebna preobrazba, ne pa učenje. Ker se učenje začne z globljim razumevanjem svojih prednosti in slabosti, se morajo podjetniki najprej spoznati z lastno identiteto in osebnostjo. Ponotranjiti morajo “podjetniško miselnost”.
Ključna je torej učinkovitost programov in osebna preobrazba s pomočjo pravil, ki se morajo osredotočiti na ustvarjanje pozitivnega podjetniškega ekosistema, s pomočjo katerega lahko podjetja cvetijo.
Spodaj sledi nekaj primerov programov Evropske unije, omenjenih v raziskavi, ki skušajo narediti prav to.
- Program za rast podjetij pomaga malim in srednje do velikim podjetjem, da se preobrazijo. Podjetjem omogočajo strukturne spremembe in razvijajo nove poslovne spretnosti na višji vodstveni ravni, kar jim pomaga, da uspevajo in tekmujejo v tržnih gospodarstvih.
- Cilj pobude Vigo je premostiti vrzel med tehnološkimi podjetji v zgodnji fazi in mednarodnimi tveganimi sredstvi. Program uporablja “Vigo Accelerators”, kjer so mentorji sami izkušeni podjetniki. Pospeševalci ciljnim podjetjem ponujajo dokazano poslovno znanje, financiranje in široko mrežo stikov. Pospeševalci vlagajo denar in čas v ciljna podjetja in v podjetjih prevzemajo tako strateško kot operativno vlogo.
- Ključni del programa Endeavour je mentorstvo, ki ga zagotavljajo podjetniki, ki so s svojim podjetjem sami dosegli mednarodno rast. Endeavour (neprofitna organizacija) prevzame 3-odstotni delež v podjetjih, ki napredujejo v drugo fazo in zagotavljajo 5000 EUR finančnih sredstev ter brezplačne pisarniške prostore za eno leto ter dostop do uspešnih mentorjev in možnosti financiranja. Drugi zanimivi element programa je pogosto testiranje poslovnega modela, ki zagotavlja, da podjetnik gradi podjetje, ki ima večje možnosti za trajnostni uspeh.
Ti programi podpirajo podjetnike pri ustvarjanju priložnosti in jim pomagajo razviti podjetniško miselnost. Če želite doseči kakršen koli napredek, morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji:
- Podjetnik mora biti za rast podjetja motiviran;
- vzajemno mentorstvo uspešnih podjetnikov je ključni element vsakega programa usposabljanja (tudi mentorji morajo biti motivirani za delo v tej vlogi);
- podjetnikom je treba zagotoviti večji dostop do omrežij, financ in mednarodnih trgov.
S temi pogoji lahko razvijete podjetniške sposobnosti in ste lahko korak bližje podjetju, usmerjenemu v rast.
Glavne podjetniške sposobnosti so naslednje:
To je vse! V treh segmentih smo uspeli razčleniti članek Podjetniške veščine za podjetja, usmerjena v rast, prof. Thomasa M. Cooneyja s Dublinskega tehnološkega inštituta. Upamo, da ste našli nekaj koristnih informacijskih veščin podjetništva in njihov pomen za ustvarjanje podjetja, usmerjenega v rast. Če želite prebrati celoten članek, ga najdete na tej povezavi.