Trajnost se začne pri interni komunikaciji
Velik razvojni pospešek na vseh ravneh je družbo pripeljal do izrednega udobja, posledičnega ugodja, a v zraku je moč čutiti, da so spremembe nujne. Neizpodbitno je dejstvo, da je trajnost nov trend, ki črta pot sprememb in nas vse bolj sili izven cone udobja, kjer se delajo dejanske razlike med dejanji.
Koristi trajnostnega poslovanja so številne, ne zgolj, da se zavedamo nevarnosti, ki jih prinašajo globalno obremenjujoči trendi, prepoznati moramo tudi priložnosti, ki se ob tem ponujajo. Predvsem pa jih pravočasno zagrabiti in optimalno izkoristiti.
V strategijo trajnostnega delovanja pa morajo biti vključeni vsi člani organizacije, vsi oddelki, ne glede na to, da trajnost vodi v bolj načele in strateške dejavnosti, nekoliko manj pa v operativne. Lahko rečemo, da je interno komuniciranje nekako pridobilo na svoji veljavi oziroma stopilo v ospredje med epidemijo Covida-19. S promocijo trajnostnih ravnanj lahko interno komuniciranje znotraj organizacije smatramo kot delo na sebi. Z ustrezno interno komunikacijo lahko širimo informacije o tem, na kakšne načine si kot organizacija prizadevamo za ogljično nevtralnost, z ustvarjenimi vsebinami okoli zadanih trajnostnih ciljev ter s tem spodbudimo okoljsko aktivne sodelavce, da se nam pridružijo na poti.
Eden izmed pomembnejših dejavnikov, ki poganja tržno vrednotenje korporacij je t.i. »človeški kapital«. Kljub temu se pogosto izkaže, da ima trajnostno interno komuniciranje, pogosto veliko manjšo težko, kakor eksterno komuniciranje trajnostnega delovanja organizacije. Ustrezno interno komuniciranje zaposlenim ima številne prednosti. Izpostavimo lahko jasnejše razumevanje vseh deležnikov, večji učinek pri doseganju skupnega cilja, saj je interna komunikacija dosegla kredibilnost pri ključnih deležnikih. Posledično pride do večjega notranjega razumevanja, s tem pa tudi zavezanosti, s čimer se celotni delovni kolektiv spodbuja pri skupnem prizadevanju trajnostnega delovanja.
Nikoli ne moremo trditi, da smo dosegli popolno trajnost, prostora za napredek nikoli ne zmanjka. Predvsem pa gre za dolgo pot, ki zahteva določeno mero potrpljenja in predanosti. Za doseganje zadanih trajnostnih ciljev bistveno vlogo igrajo zaposleni, zato je pomembno, da začnemo trajnostne premike pri njih, skupaj z njimi. Jasna predstava zaposlenih o naši trajnostni viziji je torej prvi korak na dolgi poti.