TRAJNOST – BUZZZZZZZZZZZZZ
V zadnjem času imamo verjetno že vsi (ali pa vsaj večina) med nami občutek, da »katerikoli kamen dvignemo« izpod njega v nas skoči beseda »trajnost«. Imamo trajnostni razvoj, trajnostno voditeljstvo, trajnostni razvoj zaposlenih, zeleno, okolju prijazno, skrbno … Je to »buzz word«? Seveda je. Evolucijsko gledano je beseda, za katero stoji vsebinsko, verjetno najbolj pomembna odločitev stoletja, in to na globalnem nivoju, začela svoj razvoj v »buzz word« preprosto. Tako, kot recimo pred leti digitalizacija.
Vsakdo, ki želi biti nekaj posebnega, ponujati nekaj trendovskega, je svoji storitvi, produktu, razmišljanju dodal besedo »trajnost«.
Zato poskusimo pogledati globlje v trajnost, na poslovnem področju. Dejstvo, ki so se ga zavedali že leta 1987 (Bruntdlandova komisija: Our common future): podjetja so odgovorna za svoj vpliv, ki ga imajo na družbo. To odgovornost pa morajo izvajati na trajnostni način, kar pomeni, da poslujejo tako, da podjetje zadovolji sedanje potrebe brez ogrožanja naslednjih generacij, da bodo lahko zadovoljevale svoje potrebe.
Trajnostno poslovanje se dotika načina, kako podjetje s svojim poslovanjem prispeva k okoljskemu, družbenemu in ekonomskemu razvoju. Zato, da delamo dobro danes, tudi za jutri.
Kakšne so torej koristi trajnostnega poslovanja?
Morda samo za pokušino naštejemo naslednje:
Učinkovitejše poslovanje, pozitivna javna podoba, boljše obvladovanje tveganj, manjši stroški poslovanja, dostop do kapitala, boljši odnosi z deležniki, boljše upravljanje s človeškimi viri, sposobnosti za inovacije in ustvarjanje dobička.
Ko pogledamo zgornje primere, lahko vidimo, da odločitev za trajnostno poslovanje res ne bi smela biti težka.
Več pa že v naslednjem blogu …