QUEEN’S GAMBIT IN “THE NETFLIX EFFECT”
Verjetno vas je večina že slišala za serijo Queen’s Gambit, ampak za tiste, ki je ne poznate je to ena najuspešnejših serij leta 2020. Zgodba mlade šahovske čudežne deklice Beth Harmon, ki je postala svetovna prvakinja, je nepričakovano osvojila srca milijonih gledalcev.
Netflix je poročal, da je Queen’s Gambit njegova največja ‘limited’ serija doslej. V prvih 28 dneh si ga je ogledalo kar 62 milijonov gospodinjstev po vsem svetu, kar je takoj dobilo ime “The Netflix effect”. Kaj to pomeni?
- Queen’s Gambit roman je šele 37 let po izidu prišel na seznam uspešnic The New York Times.
- Googlove iskalne poizvedbe za šah so se podvojile, medtem ko so iskanja »kako igrati šah« dosegla devetletni vrhunec.
- Število povpraševanj po ‘šahovskih garniturah’ na eBayu narašča za 250%, Goliath Games pa pravi, da se je prodaja šaha povečala za več kot 170%.
Za razliko od priljubljene grozljivke IT, Queen’s Gambit ni imela strategije trženja na družbenih omrežjih. Lahko rečemo, da je Netflix komaj da omenjal izdajo serije na uradnih računih.
Kako je potem prišlo do globalnega uspeha?
Serija je očitno uspela s pomočjo strategije ‘od ust do ust’. Queen’s Gambit je v 30 dneh zbrala skoraj 230 tisoč omemb, od tega je bilo pozitivnih omemb skoraj dvakrat več kot negativnih. Koliko bi ga šele dosegla, če bi uporabili marketinško strategijo …
Kaj to pomeni v svetu marketinga?
Ko je vaš izdelek neverjeten in ima vaša znamka že obsežno bazo uporabnikov, je mogoče trženje prepustiti kupcem.
“Od ust do ust” je močnejša od katere koli marketinške tehnike: ljudje zaupajo drug drugemu, ne blagovnim znamkam, predvsem pa zaupajo svoji družini in prijateljem, ki radi priporočajo in svetujejo, kaj obleči, kaj gledati in kaj kupiti.
Ko je vaš izdelek dober, lahko tudi zaupate, da se bodo zagovorniki vaše blagovne znamke pojavili od nikoder in “skočili na vlak” z vami.