PRVI SEGMENT: PODJETNIŠKE VEŠČINE POTREBNE ZA RAST ORGANIZACIJE
Po branju članka z naslovom Entrepreneurship Skills for Growth-Orientated Businesses, ki ga je napisal prof. Thomas M. Cooney z Dublinskega tehnološkega inštituta, smo opazili, da lahko predstavljene informacije koristijo tako podjetnikom kot podjetjem, ki se trudijo nenehno trudijo rasti in izstopati. Zaradi preglednosti, članek razdelimo na 3 ločene segmente o tem, kako razvijati svoje podjetje.
Če želimo razpravljati o tem, kako razvijati svoje podjetje, moramo najprej začeti z ovirami, na katere lahko pri rasti naletimo.
Najprej moramo opredeliti, kaj sploh je podjetje, za katerega govorimo, da je usmerjeno v rast? V članku je navedeno, da se podjetje, usmerjeno v rast, opredeljuje z najrazličnejšimi ukrepi rasti, ki segajo od povečanega tržnega deleža ali povečanega financiranja s tveganim kapitalom, do rasti prihodkov, donosnosti naložb ali števila strank podjetja.
Stopnja rasti je dosežena s premagovanjem ovir. Najpomembnejša vprašanja rasti so (1) motivacija, (2) viri in (3) tržne priložnosti.
Da, velik del literature kaže, da je prihodnja rast ali celo sama možnost preživetja podjetja ključna vloga v rokah lastnika podjetja. Študija Orserja (1997) je pokazala, da so podjetja, katerih lastniki so željo po uspešni rasti podjetja izjavljali že vsaj pet let pred zagonom poslovanja, zdaj uspešnejša, medtem ko večina podjetij, ki so bila v lasti takih podjetnikov, ki rasti niso posvečali posebne pozornosti, zdaj sicer niso propadla, vendar tudi ne rastejo.
Ali to pomeni, da je vse v načinu razmišljanja? Pravzaprav ja. Namere rasti pomembno vplivajo na rezultate rasti. In združitev namenov rasti s konkurenčno prednostjo in vodstvenimi veščinami določa rastni rezultat podjetja. Ključno je torej, da podjetje ovire in izzive vidi kot priložnosti. In to je miselnost, ki podjetja z visoko rastjo ločuje od drugih.
Ključ do rasti je torej v združenju takšne miselnosti s konkurenčnimi prednostmi ter pravimi vodstvenimi sposobnostmi.
Če poznate vse ključne notranje dejavnike, ki vplivajo na rast podjetja, lahko razvijete poslovni model, usmerjen v rast. Identificiral in razvrstil ga je Storey (1994), ki je kot ključne sestavne dele navedel podjetnika, podjetje in strategijo. Kot je razvidno spodaj, je Storey opredelil ključne elemente vsake komponente in trdil, da so vse te komponente potrebne za ustrezno združitev, ki vodi do želene rasti.
Vsaka komponenta torej ponuja kazalnike, ki vodijo do odkritja pomanjkljivosti, ki jih je potrebno razrešiti za ustvarjanje podjetja z visoko rastjo. Če to upoštevate, bo lahko vaše podjetje uspelo.