PRVI KORAKI K TRAJNOSTI
Sprašujemo se: »ali lahko dolgoročni vidik družbenega vpliva, sobiva s kratkoročnimi zahtevami po rezultatih?«.
Če pogledamo samo doma, v Sloveniji, se je osveščenost, da je potrebno na tem področju izvajati konkretne korake, ki ne bodo na prvo mesto postavljali samo profitabilnosti, povečala. Aktivni člani v Združenju manager smo že veliko naredili (in v bližnji prihodnosti bomo izvedli še več konkretizacij in aktivacij, ki bodo pomagale podjetjem, da se premaknejo od filozofiranja stran). Ogromno smo naredili na osveščenosti, a hkrati nas čaka še veliko, ko govorimo o implementaciji. Moj največkrat ponovljeni stavek zadnjih mesecev je: dovolj besed, gremo k dejanjem. Ampak glavno vprašanje, kako se tega sploh lotiti? Preden aktiviramo polovico podjetja ali organizacije za pripravo programa, je nujno »čiščenje« ali predpriprava, ki jo v grobem lahko opredelite v dveh točkah:
- Jasno opredelite vaš »ZAKAJ« – ste že prebrali (res prebrali) knjigo Simona Sineka »Start With Why«? Toplo priporočam. Tam imate čudovito predstavljeno, zakaj je razumevanje razloga za obstoj vaše organizacije, tako zelo ključen za uspešno poslovanje. Na osnovi tega boste skupaj z ekipo prečistili (ali pa sploh jasno postavili in zapisali) svoje vrednote. Čemu? Ker boste le tako lahko povezali vaše vrednote, vašo organizacijo s 3P – ljudje, planet in profit (people, planet, profit). Podpirati boste namreč želeli tiste iniciative, ki so povezane z vašimi vrednotami, prioritetami.
- Ocenite vaše sposobnosti – V čem ste res dobri? Katere so »super moči« vaše ekipe? Kaj lahko date, česar drugi ljudje oziroma organizacije ne morejo? Potem pa to povežite s svojo strastjo, ki bi jo morala imeti vsaka organizacija, in s tem boste povečali fokus, ko se boste odločali, v kaj se usmeriti pri svojem programu družbene odgovornosti.
Največjo težavo imajo podjetja ravno v tem, da nimajo nobene strategije. Vsaka organizacija, ki pristopi, dobi prispevek ali pa ne, odvisno od »dobre volje« in poznanstva, ki ga imajo z vašimi odločevalci. Vendar je to nekaj popolnoma drugega, temu namreč rečemo: donacija.