Osebna znamka ali »Kaj imamo skupnega s klanom Kardashian, D. Trumpom in J. Bezosom?«
Na primer, da z izjemo klasičnih človeških značilnosti, kot sta dve nogi, glava na vratu, dve roki, nos in usta, na prvi pogled ne bi rekli, da bi lahko poiskali hitre skupne točke. Vendar imamo tako mi kot oni osebno znamko. Ja, vsak od nas jo ima in ne, ni rezervirana za slavne osebe. Ko govorimo o osebnih znamkah, jih največkrat povezujemo z zvezdami iz filmskega, glasbenega ali umetniškega sveta, pa tudi politike mečemo v ta koš. Vendar so tudi za nas oziroma naše osebne znamke, tako pomembne za podjetje in posel kot znamke, ki jih pomagamo tvoriti s premišljenimi in začrtanimi marketinškimi strategijami. Smo gradnik, ki ga ne smemo zanemariti.
Znamka vodilnih in drugih talentiranih posameznikov neposredno vpliva na uspeh organizacije. Pomislite denimo na pokojnega Steva Jobsa – on je bil tisti, ki je dal (in dosledno delal korake v tej smeri) obljubo, da bodo kupci z nakupom Applovih izdelkov dobili vrhunski izdelek. On je bil tisti, ki je znal na trgu ustvariti takšno pričakovanje, ki je ljudi postavilo v vrste pred trgovino. Ko je 24. avgusta 2011 Jobs napovedal svoj odstop z mesta generalnega direktorja, so delnice Appla tistega dne padle za skoraj 3 odstotke, kar je enako približno 10 milijardam dolarjev vrednosti podjetja. Zakaj? Krivo je bilo pomanjkanje zaupanja, da bo Apple nadaljeval enako uspešno, kot pod njegovim vodstvom.
Človeški obraz podjetja daje torej trgu pomembne signale, kaj lahko pričakuje od podjetja, organizacije. Nastalo je že veliko raziskav, kjer dokazujejo, da je ugled direktorja velikokrat odločilni faktor pri tem ali bodo deležniki vložili denar v podjetje, ali bodo ohranili zaupanje, ko cena delnice pada oziroma stagnira, ali bodo priporočili podjetje kot dobrega zaposlovalca. Seveda pa obrazi podjetja niso samo direktorji.
** daljši komentar na to temo si lahko preberete v 2. številki revije Super znamka.