Organizacijska klima
Vedno pogosteje naletimo na izraz organizacijska kultura, saj pojem postaja vse bolj pomemben element dobrega vodenja organizacije. Zato smo se odločili, da vam koncept po bližje predstavimo v seriji krajših blogov.
Klima vs. kultura
Izraza “klima” in “kultura” sta sicer močno prepletena, vendar ju ne smemo enačiti. Klima je del kulture in odraža vedenja, ki jih v organizaciji spodbujajo in domnevno tudi izvajajo. Pri kulturi gre za veliko več, kot zgolj za vzorce vedenja zaposlenih. Kultura vključuje artefakte (npr. način, kako se zaposleni oblačijo), simbole (npr. logotip podjetja), tehnologijo (npr. prodajalci, ki uporabljajo tablične računalnike za zaključevanje prodaje) in vrednosti (npr. dobičkonosnost). Čeprav vsi našteti vidiki kulture vplivajo na klimo, pa jo hkrati tudi presegajo, saj številni elementi kulture nikakor niso povezani s klimo, ki se v organizaciji oblikuje.
Kaj je organizacijska klima?
Organizacijska klima je zelo širok pojem, ki zajema številne elemente. Gre za dojemanje delovnega okolja in psihološko vzdušje, ki tam vlada, povezano s podporo, ki jo zaposleni čutijo do organizacije, s kakovostjo in primernostjo delovnega okolja. Prikazuje se kot hitra slika odnosa med organizacijo in tam zaposlenimi, odraža pa se v stopnji njihove motivacije.
Organizacijska klima je sestavljena iz vseh občutkov, ki jih čutijo zaposleni nekega podjetja ali organizacije.
Ko si odgovorimo na ta vprašanja, lahko ugotovimo, kakšna klima zares vlada v naši organizaciji.
Zakaj je pomembna?
Organizacijska klima je pomembna, saj zaposlene spodbuja k pozitivnim vedenjem, takšnim, ki so v podjetju bolj zaželena. Gradnja želene klime lahko traja nekaj časa, vendar močna klima lahko pomaga, da se zaposleni osredotočajo na to, kar vodstvo šteje za pomembno in na prednostne naloge.
Gre torej za širok koncept, ki je danes za uspeh podjetja že praktično nujen. Zato prehitite tiste, ki ob omembi organizacijske klime zgolj zamahnejo z roko in ga začnite prakticirati že danes!