Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?
Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju?
Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je več kot 70% vseh anketirancev navedlo, da so bolj nagnjeni k temu, da ostanejo v svoji trenutni organizaciji, zaradi njenega pristopa k vključevanju LGBT+ skupnosti. Ukrepi, ki zajemajo spremembe na področju raznolikosti na delovnem mestu, prispevajo k občutku pripadnosti. Približno 80% delodajalcev je uvedlo pobude pomoči vsem sodelavcem, ki so del skupnosti LGBT+ in skoraj 95% teh istih delodajalcev uveljavlja pozitivne ukrepe v svojih organizacijah.
MESEC PONOSA
Eden izmed večjih delodajalcev, Scotiabank, se je odločil za korak naprej od standardnih ukrepov in si zastavil cilj povečanja LGBT+ delovne sile v podjetju. Novo pobudo je začel izvajati v mesecu ponosa, do leta 2025 pa si želijo povečati število zaposlenih, ki se identificirajo kot lezbijke, geji, biseksualci ali drugače spolno usmerjeni, na 7% ali več. Podjetje ne gleda samo zunaj organizacije, ampak se osredotoča na notranje zadeve. Scotiabank je letos po uspešno izvedenem prvem projektu leta 2021 uvedla še program sponzoriranja zaposlenih, ki so del LGBT+ skupnosti.
POMOČ ČAKA ZUNAJ
Leta 2021 je kanadska gospodarska zbornica LGBT+ skupnosti uvedla program Rainbow Registered, ki je do zdaj že presegel vsa pričakovanja. Program je namenjen organizacijam, ki se same ne znajo spopasti z ukrepi in spremembami, ki vključujejo LGBT+ skupnost. Za vključitev v program se organizacije lahko prijavijo preko spletnega obrazca, skozi katerega naredijo nekakšno samorefleksijo. Program spremlja napredek organizacije 3 leta, z vključenim vsakoletnim spremljanjem napredka in sprememb.
NAJVEČ VAS BO STALO TO, DA NE NAREDITE NIČESAR
Medtem ko si veliko organizacij prizadeva, da je raznolikost vključena v podjetje in verjamejo, da morajo biti vključeni vsi zaposleni, je na drugi strani nekaj takih, ki delajo veliko napako in na tem področju ne storijo ničesar. Približno 64% delavcev si želi, da bi se njihov delodajalec javno opredelil do socialnih vprašanj, ki se prepletajo v službi. Pri mlajših zaposlenih pa je ta odstotek še večji, kar 82% delavcev si želi opredelitev svojih delodajalcev.
Sodeč po raziskavah bi se delodajalci morali zavzeti za stališča, ne samo “twittati” in donirati denar, ampak interno reševati težave socialno perečih tem. Pomemben je skupen pogovor o nadaljnjih izvedljivih korakih, tako s kadrovsko ekipo kot vodstvom. 24% anketirancev je dejansko v preteklosti že zavrnilo ponudbo za delo zaradi javnega stališča podjetja ali pa pomanjkanja njihove opredelitve glede socialnih vprašanj. Zato je ključno, da se zavedate, da ne upoštevate le tega, kar slišite od svojih trenutnih zaposlenih, saj je zunaj podjetja velika skupina ljudi, ki i sploh ne pride do vašega nabiralnika zaradi tega, kar ste storili oziroma česa niste storili.