Kaj za vraga je »greenwashing«?
V želji po oblikovanju znamke, ki bo kupca nagovorila na intimni ravni, morajo strokovnjaki redno spremljati trende. Da izstopamo v kakofonijo zgodb, pa je ključnega pomena prilagodljivost.
Eden izmed takšnih trendov je tudi trajnost, je vlak na katerega se moramo vkrcati pravočasno, trend, ki ima v svoji srčiki izjemno pomembno vlogo, saj bo trajnost na nas vplivala tako danes, kot jutri.
A kaj, ko je za tem ogromno dela? Na žalost, prav zaradi tega “ogromno dela” številna podjetja uberejo bližnjico, ter se poslužijo »greenwashinga« ali lepo po slovensko: zelenega zavajanja.
»Zeleno« postaja glede na današnji okoljski scenarij donosna poslovna strategija. Zelene poslovne prakse ne odpirajo le novega trga za ljubitelje okolja, temveč med obstoječimi strankami, politiko in drugimi deležniki, ki pomagajo podjetju rasti, uživajo tudi ugodno javno mnenje.
Glede na poročilo družbe Nielsen 66 % svetovnih potrošnikov pravi, da so za trajnostne blagovne znamke pripravljeni plačati več.. Čeprav je to dobra novica, je to povzročilo neverjetno porast izdelkov, ki so »eko«, »zeleni« ali »trajnostni«. TerraChoice Environmental Marketing trdi, da gre pri 98 % izdelkov z zeleno oznako dejansko za zeleno zavajanje.
In če smo iskreni, se je med znanimi »krivci« za zeleno zavajanje znašlo že mnogo svetovno znanih znamk. Recimo:
- Volkswagen in afera dizelskih emisij iz 2015, ko so s pomočjo programske opreme na uradnem testu prikazovali nižje vsebnosti škodljivih izpustov, kot jih imajo njegovi dizelski avti v resnici.
- Starbucks je leta 2018 lansiral “pokrov brez slamice” kot del svoje trajnostne usmeritve, vendar je ta pokrov vseboval več plastike kot stara kombinacija pokrova in slamice.
IKEA, Coca-Cola, Nestle … in če se to dogaja velikanom, ki so pod strožjim nadzorom, kaj menite, da se dogaja v manjših podjetjih?
Dosledno doseganje finančnih ciljev je resda super, a dolgočasno, ko skušamo povedati lepo zgodbo. Na drugi strani pa obljuba, da bomo izboljšali svet, zveni junaško. To vlagatelji radi slišijo, zaposleni pa obožujejo, saj želijo verjeti, da delajo za etično podjetje, in to privlači kupce.
Ključno pa je, da se zavedamo, da s trajnostjo delamo za danes in jutri, medtem ko je greenwashing poslovna praksa, ki sicer danes ustvarja lažno zadovoljstvo, za jutri pa dela prav nič pozitivnega.