Drugi segment: spretnosti podjetništva za podjetja, usmerjena v rast
Če želite ustvariti podjetje, usmerjeno v rast, hkrati pa izostriti svoje podjetniške sposobnosti, nadaljujte z branjem. Članek Podjetniške veščine za podjetja, usmerjena v rast, razčlenjujemo do ključnih ugotovitev, ki bi lahko koristile podjetnikom in podjetjem, ki poskušajo rasti in se odlikovati.
To je drugi del od treh segmentov o tem, kako razvijati svoje podjetje, zato svetujemo, da najprej preberete prvi del, ki govori o rastnih ovirah in ključnih notranjih dejavnikih, ki vplivajo na rast podjetja.
Če ste prvi segment že prebrali, pozdravljeni in dobrodošli nazaj!
Po opredelitvi ovir rasti je čas, da jih premagamo. V tem segmentu bomo govorili o podjetniških spretnostih, potrebnih za premagovanje ovir rasti.
Najprej moramo torej razumeti podjetništvo. Drucker (1985) je trdil, da je podjetništvo praksa in da …
… zato lahko imata izobraževanje in usposabljanje ključno vlogo pri njegovem razvoju.
Kdo pa je lahko podjetnik, katere spretnosti so potrebne?
Te sklope spretnosti lahko razdelimo v štiri skupine:
- Tehnične spretnosti – to so tiste veščine, ki so potrebne za izdelavo poslovnega izdelka ali storitve;
- vodstvene spretnosti, ki so bistvenega pomena za vsakodnevno vodenje in upravljanje podjetja;
- podjetniške spretnosti – ki vključujejo prepoznavanje gospodarskih priložnosti in njihovo učinkovito ukrepanje;
- spretnosti osebne zrelosti – ki vključujejo samozavedanje, odgovornost, čustvene spretnosti in ustvarjalne sposobnosti.
Kako pa razvijati te veščine in vrednote?
Po Gibbu (2010) je treba način poučevanja podjetništva bistveno spremeniti, saj tradicionalni model podjetništva v sodobnem poslovnem okolju ne velja več. Prevladujoči model podjetništva je statičen in je v veliki meri osredotočen na pisanje poslovnega načrta in različne funkcionalne dejavnosti podjetja. Njegov alternativni “ustrezen” model podjetnika prikazuje kot dinamičnega z vrsto vedenjskih lastnosti, ki jih mora razviti.
Ta model zajema številne ključne značilnosti, kot so:
Na splošno je treba opozoriti, da se tradicionalne oblike usposabljanja za vodstvene ekipe, ki želijo razvijati svoje podjetje, ne izkažejo za splošno uspešne, zato je potreben nov pristop. Zato vsak potrebuje svoj načrt.
Če želite prebrati tretji del, kliknite tukaj.