“Greenwashing”: kako se mu izogniti?
Nasvet številka ena je preprost: spodbujajte transparentnost. Še posebej, ko gre za okoljske koristi vaših izdelkov ali storitev. To pomeni poštene korake za bolj trajnostno delovanje, postavljanje izvedljivih in merljivih ciljev, spremljanje napredka in pripravo preverljivih poročil. Preprosto. No, prebrati je preprosto, a izvedba je močno povezana s kulturo in vodenjem v podjetju.
Kaj je še pomembno?
1. Pri vprašanjih glede trajnosti ukrepajte strateško
Strategija je ključnega pomena za sprejemanje odločnih ukrepov in za dejansko trajnostno poslovanje vašega podjetja. Vedno nam bo namreč služila kot usmeritev pri izvajanju aktivnosti in projektov.
2. Bodite iskreni
Poštenost je skupaj s transparentnostjo temeljnega pomena pri trajnosti. Ljudje cenijo poštenost, kar gradi zaupanje v vaše podjetje in pritegne še več zvestih strank. Naj bodo dejstva jasna in dostopna, ne pa nejasna in izven konteksta. Raje vidimo, da nam pojasnite vaš načrt reševanja problematike, kot pa da problem skrivate.
3. Organizirajte si sistem povratnih informacij
Imejte odprte kanale z deležniki, saj boste tako zelo hitro izvedeli, ali zadovoljujete njihovim potrebam. Te informacije so dragocenost, ki jo je potrebno negovati, hkrati pa hitro dobimo zunanji pogled na naše aktivnosti.
4. Vključite vse zainteresirane strani
Vsi deležniki – Od dobaviteljev do investitorjev – imajo ideje in interese, ki jih je potrebno razumeti in nasloviti. Čeprav gre za zapleteno nalogo, bo večja udeležba vaših zainteresiranih javnosti vplivala na boljšo strategijo vezano na trajnost.
5. Skladnost z zakoni
Obstajajo strogi predpisi o tem, kako lahko označujete svojo embalažo. Uporaba izrazov, kot so “reciklirano”, “okolju prijazno” ali “trajnostno”, je prekršek, če ni resnična. Svoje trditve o trajnosti vedno podkrepite z dokazi in uporabite druge medijske kanale za okrepitev teh trditev.