Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?
Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično povišanje marže ali pa znižanje cene za končnega kupca.
To ni govorjenje na pamet. Tam zunaj imamo dobre primere, kot je recimo Koen Pack, ki je globalni dobavitelj kartonaste embalaže za cvetje in rastline. Na Nizozemskem trgu so se namreč odločili, da bodo svojo embalažo spravili v krožno uporabo (od proizvodnje do proizvodnje) namesto prejšnje linearne uporabe (od proizvodnje do odpada). Vso embalažo KoenPack na Nizozemskem zdaj pri strankah poberejo pogodbeni dobavitelji, jo dostavijo v proces predelave, kjer na koncu nastane nova embalaža za cvetje. Na ta način KoenPack zadrži v trajnostnem krogu približno 5000 ton osnovnega materiala svoje embalaže letno, kar bistveno zmanjša potrebo po novem materialu (drevesa) in s tem povezanimi stroški za podjetje in okolje. S to iniciativo podjetje izpolnjuje cilj SDG 12 (odgovorna poraba in proizvodnja), hkrati pa zmanjšuje operativne stroške. Takšen pristop privablja investitorje, med katerimi jih vedno več pri odločitvah za investicije presoja ESG vidik, vključno z evropskimi bankami, ki bodo pri kreditiranju morale slediti zgoraj omenjeni EU uredbi 2020/852 in povezanim aktom. Podjetje naslavlja tudi priložnosti na trgu, ker kupci vse bolj zahtevajo in pričakujejo, da imajo izdelki in storitve element trajnosti.
Tako so dobro združili s koristnim, sledijo trajnosti in si zraven ustvarjajo dobiček. Rezultat? Uspešno trajnostno podjetje.